04 september 2009

Morotsjuice :)

Startar med MYCKET vatten på morgonen - med lite citronjuice i. Sen, var bara tvungen att göra lite morotsjuice med grönt. Tydligen ska morötter med romansallad smaka som mjölkchoklad (http://mattmonarch.blogspot.com/2009/08/vegetable-juice-do-we-need-fiber.html)!

...hade ingen romansallad, men lite "hjertesalat" får väl duga. Ekologiska morötter i vart fall. Nu är det dock så här... att min vän juicern (råsaftcentrifug på svenska??) - inte bor hos mig för tillfället :( ..... men är i goda händer hos A - blir flitigt använd. SÅ - vad göra när man bara måste ha lite juice? Jo - använda blendern. Bara mixa allt, med lite vatten, så det inte bara fastnar på kanterna, och sila! YES - mjölkchoklad! Så här gick det till:





Gott - men lite vattnig smak... pga allt vatten jag spädde ut med... men, jag fick min juice!

Sen, till frukost - grön smoothie. Tog vad som fanns: banan, nektariner, en dadel samt PERSILJA. Blev mycket gott, men var lite försiktig med mängd persilja... smaken kan bli lite stark.



...blev MEGET dejlig.

Idag - uppehåll. Mind you - än så länge... Men nu - in till byn. Snakkes. /A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar